Subject: Re: Pille tn 20, 22 kinnistute DP
From: <[email-masked]>
To: Kristina Jaroševitš <[email-masked]>, "TA Info" <[email-masked]>
Cc: alger grünstam <[email-masked]>,alger grünstam <[email-masked]>
Date: Mon, 13 May 2024 05:22:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palun Terviseameti poolset seisukohta Pille tn 20, 22 DP osas. Lisatud 
korrigeeritud mürauuring.

Lugupidamisega
Kätlin Mänd

T, 23. aprill 2024 14:37 Kätlin Mänd <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > kirjutas:

Tere!

Edastan korrigeeritud mürauuringu. Palun vaadata oma esitatud märkused 
selles osas üle.
Hoonel on lähtuvalt asukohast ja tee paiknemisest 2 teepoolset külge. 
Tegemist on kahe esimese korruse osas ja juba olemasolevate hoonetega.
Lisatud ka lennumüra uuring.

Tervitades
Kätlin Mänd
Volitatud arhitekt 7, juhatuse liige
OÜ Puusepp & Mänd
+372 6562830
+372 53402627
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Kontakt Kristina Jaroševitš (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 12. 
märts 2024 kell 14:32:

Tere

Esitasite Terviseametile (edaspidi amet) koostöö raames arvamuse saamiseks 
Pille 20, 22 kinnistute ja lähiala detailplaneeringu .

Planeeringuala asub Kesklinna linnaosas Veerenni ja Pille tänava ristmikul 
ning planeeringuala suurus on 0,44 ha. Detailplaneeringu koostamise eesmärk 
on moodustada Pille tn 20 ja Pille tn 22, Pille tn 22b kinnistutest elamumaa 
sihtotstarbega krunt ning määrata moodustatava krundi ehitusõigus 
olemasolevale Pille tn 20 ja Pille tn 22 2-korruselistele elamutele kuni 
2-korruselise pealehitise ehitamiseks; moodustada Pille tn 24, Pille tn 24a 
kinnistust elamumaa sihtotstarbega krunt ning säilitada Pille tn 24 hoone 
olemasolevas suuruses. Üldkasutatava maa sihtotstarbega Pille tn 22a 
kinnistu piire ja sihtotstarvet ei nähta ette muuta, kinnistule nähakse ette 
avalik haljasala ja mänguväljak. Planeeringus kavandatud kasutusotstarve 
korterelamumaa on kooskõlas Tallinna üldplaneeringuga, mis näeb 
planeeritaval alal ette segahoonestusala. Detailplaneering on Tallinna 
üldplaneeringus määratud juhtotstarbega kooskõlas.

Detailplaneeringu materjalid sisaldavad liiklusmürast põhjustatud 
müratasemete hindamist (Akukon Eesti OÜ, töö nr 230730-1-A, 8.05.2023). 
Planeeritavale alale rakenduvad keskkonnaministri 16.12.2016 määruses nr 71 
„Välisõhus leviva müra normtasemed ja mürataseme mõõtmise, määramise ja 
hindamise meetodid“ (edaspidi KeM määrus 71) lisas 1 toodud III 
mürakategooria liiklusmüra piirväärtused , mis on päeval 65 dB (teepoolsel 
küljel 70 dB) ning öösel 55 dB (teepoolsel küljel 60 dB). Liiklusmüra 
tasemete hindamisel on kasutatud Strantum OÜ 2022. a õhtuse tipptunni ja 
2040. a liiklusmudeli andmeid. Rongiliikluse kohta on toodud: „Info rongide 
kohta saadi Eesti Raudteest, e-kiri 15.05.23“  ning kuna kaubarongide kohta 
vastavalt määruses toodud ajavahemikele puudusid, siis on kaubarongide osas 
arvutustes arvestatud keskmise jaotusega, reisirongide puhul vastavalt 
sõiduplaanile. Olemasolevas olukorras ulatuvad müratasemed müratundlike 
hoonetega aladeni päeval kuni 65 dB (teepoolsel küljel kuni 67 dB), öösel 
kuni 58 dB (teepoolsel küljel kuni 60 dB). Perspektiivses olukorras päeval 
kuni 66 dB (teepoolsel küljel kuni 68 dB), öösel kuni 58 dB (teepoolsel 
küljel kuni 60 dB). Tulenevalt eeltoodust, ületab müratundlike hooneteni 
leviv müra olemasolevas olukorras mitte-teepoolsel küljel öisel ajal 
planeeritaval alal KeM määrus nr 71 lisas 1 toodud III kategooria 
liiklusmüra piirväärtusi. Perspektiivses olukorras ületatakse müratasemeid 
nii päevasel kui ka öisel ajal mitte-teepoolsel küljel.

Detailplaneeringu raames on teostatud insolatsioonianalüüs (ConArte OÜ, töö 
nr 363, 13.04.2023). Käesoleva töö eesmärgiks on selgitada, milliseks 
kujuneb Pille tn 20 ja 22 kinnistute ja lähiala detailplaneeringu 
realiseerimisel hoonete insolatsiooni olukord. Analüüsi järgi säilib 
insolatsioon vastavalt nõuetele. Pille tn 24 I korrusel 3-toalises korteris 
mõõdetud punktis  säilib insolatsioon vastavalt 75%; Pille 22 I korrusel 
2-toalises korteris mõõdetud punktis säilib insolatsioon vastavalt 100%; 
Pille tn 20 I korrusel 2-toalises korteris mõõdetud punktides säilib 
insolatsioon vastavalt 100% ja 100%. Tuginedes esitatud 
insolatsioonianalüüsile, ei mõjuta planeeringuga kavandatu 
insolatsiooniolukorda.

Seletuskirjas on muuhulgas välja toodud järgnev:

*	„Olemasolevate korterelamute laiendamisega ei kaasne piirkonda olulist 
täiendavat õhu- ega mürasaastet.“
*	„Detailplaneeringus kavandatud hoonete ehitamine olemasolevate 
korterelamute ei too kaasa olulisi keskkonnamõjusid. Ajutisi häiringuid võib 
põhjustada ehitamine ise, kuid ehitustegevuse mõju on siiski ajutise 
iseloomuga.“
*	„Korterelamu projekteerimisel ja ehitamisel rakendada Eesti Standard EVS 
842:2003 Ehitise heliisolatsiooninõuded. „Kaitse müra eest“.“
*	„Hoone projekteerimisel tuleb tagada insolatsiooninõuded vastavalt 
Majandus- ja taristuministri 02.07.2015 määrus nr 85 “Eluruumide 
esitatavatele nõuetele” punktile 5, mis sätestab, et eluruumides tuleb 
tagada  piisav loomulik valgustus.“
*	„Hoonete projekteerimisel lähtuda Eesti Standardist EVS 842:2003 „Ehitise 
heliisolatsiooninõuded. Kaitse müra eest“  ja sotsiaalministri 04.03.2002 
määrusest nr 42 "Müra normtasemed elu- ja puhkealal, elamutes ning 
ühiskasutusega hoonetes ja mürataseme mõõtmise meetodid". „
*	„Arvestada Keskkonnaministri 16.12.2016 määruses nr 71 „Välisõhus leviva 
müra normtasemed ja mürataseme mõõtmise, määramise ja hindamise meetodid“ 
(edaspidi KeM määrus nr 71) lisas 1 toodud normtasemeid. Tehnoseadmete 
paigutamisel jälgida, et need oleksid suunatud müratundlike hoonetega 
aladest võimalikult kaugele. Tehnoseadmete müratasemed ei tohi müratundlike 
hoonetega aladel ületada KeM määruse nr 71 lisas 1 toodud tööstusmüra 
sihtväärtust.

2. Arvestada, et ka maksimaalsed helirõhutasemed müratundlike hoonetega 
aladel ei tohi ületada KeM määrus nr 71 § 6 lg 2 ja lg 3 välja toodud 
normtasemeid.

3. Ehitusmüra tasemed ei tohi lähedusse jäävatel elamualadel ajavahemikus 
21.00-07.00 ületada KeM määrus nr 71 lisas 1 toodud normtaset. Impulssmüra 
piirväärtusena rakendatakse asjakohase mürakategooria tööstusmüra normtaset. 
Impulssmüra põhjustavat tööd võib teha päevadel kella 07.00-19.00.

4. Jälgida, et ehitusaegsed vibratsioonitasemed ei ületaks sotsiaalministri 
17.05.2002 määruses nr 78 „Vibratsiooni piiväärtused elamutes ja 
ühikasutusega hoonetes ning vibratsiooni mõõtmise meetodid“ § 3 toodud 
piirväärtuseid.

5. Arvestada EVS-EN 17037:2019+A1:2021 „Päevavalgus hoonetes“ nõuetega.“

Amet on tutvunud esitatud materjalidega ning märgib järgmist:

*	Tulenevalt liiklusmüra tasemete ületusest planeeritud hoone fassaadil 
mitte-teepoolsel küljel öisel ajal, ei saa amet detailplaneeringut sellisel 
kujul kooskõlastada.
*	Lisaks on vajalik hinnata lennuliiklusest tulev müra ning mürauuringu 
koostamisel arvestada keskkonnaministri 03.10.2016 määrusega nr 32 
„Välisõhus leviva müra piiramise eesmärgil planeeringu koostamise kohta 
esitatavad nõuded“ ning tuginedes § 3 lg 3 punkt 5 hinnata ka maksimaalseid 
müratasemeid.
*	Seletuskirjas (lk 8) on välja toodud: „Ventilatsioonisüsteemi 
projekteerimisel järgida keskkonnaministri 16.12.2016 a määrust nr 71 
„Välisõhus leviva müra normtasemed ja mürataseme mõõtmise, määramise ja 
hindamise alused“. Elamute tehnoseadmete müra ei või ületada lähedalasuvate 
elamute välisterritooriumil müranorme. Kinnistu asub II müra kategooria 
alal, kus kehtib päeval tööstusmüra sihtväärtus 50 dB ja öösel 40 dB.“ Amet 
juhib tähelepanu, et planeeritav alal asub III müra kategooria alal.
*	Seletuskirjas (lk 8) on välja toodud: „Siseruumides tuleb tagada 
radooniohtu keskkond vastavalt EVS 840:2017 „Juhised radoonikaitse meetmete 
kasutamiseks uutes ja olemasolevates hoonetes“ toodule. Vajadusel teostada 
radoonitaseme mõõtmised.“ Amet juhib tähelepanu, et radoon ei ole pinnases 
ühtlaselt jaotunud.
*	Valgustuse paigutusel arvestada läheduses paiknevate elamualadega ning 
vältida nende ülemäärast valgustamist. Vajadusel kavandada leevendavaid 
meetmeid.

Lugupidamisega

Kristina Jaroševitš

vaneminspektor (keskkonnatervis)

põhja regionaalosakond

+37255674859

 <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises 
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine või 
kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on 
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest 
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide 
lisadega.

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 9. veebruar 2024 17:51
Adressaat: TA Info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Pille tn 20, 22 kinnistute DP

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Saadan kooskõlastamiseks Pille tn 20, 22,,,, kinnistute detailplaneeringu.

Manuses DP põhijoonis, seletuskiri, mürauuring ja insolatsioonianalüüs.

Tervitades

Kätlin Mänd
Volitatud arhitekt 7, juhatuse liige
OÜ Puusepp & Mänd
+372 6562830
+372 53402627
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

--